Wie is wie in ons museum

Wie is nu eigenlijk Yolanda

Een gezicht uit het Museum van de 20e Eeuw

Wie is nu eigenlijk Yolanda

Vertel eens iets over jezelf.
Hallo, ik ben Yolanda, moeder van Elizabeth en door onze vriend Cupido recentelijk met zijn liefdespijl beschoten. Ben 24/7 creatief minded en hou mij graag bezig met een aantal passies welke zijn voortgekomen uit mijn werk verleden. Speel graag toneel, gitaar, piano, maak muziek gerelateerde schilderijen en 3d werken in de Mexican folkart style. Met laatste hoop ik te gaan exposeren. Daarnaast ben ik veel in de natuur, regelmatig in musea, bij expo’s, concerten of in het theater te vinden. Verlies mijn uren ook erg graag in een Art Deco of kunstboek.

Wat doe je in het museum?
Ik ben de coördinator van de horeca. Gedeeltelijk werk ik op kantoor en als zij mij daar kwijt zijn ben ik bij de horeca, in het depot of magazijn te vinden. Anderen zullen zeggen: te ouwenelen met Wim over muziek, met Manon het weekend door te nemen óf met Willem het hardste te lachen om onze eigen foute grappen.” Dat klopt! ”

Onze horeca heeft de afgelopen 2 jaar een ware transformatie ondergaan tot het prachtige museum café welke het vandaag de dag is. Het horecateam zelf is inmiddels verdubbeld en ik ben onwijs trots op deze kanjers stuk voor stuk. Vele zolen zijn inmiddels versleten in onze café corner sinds de lego expo, maar elke dag weer met een warm hart worden de kopjes koffie ingeschonken en met liefde de broodjes bereid.

Wat viel je op tijdens je eerste werkweek?
Het prachtige pand met zijn rijke historie en de leuke muziek welke de gehele dag opstaat waar ik graag mee meezing.

Wat was je leukste werkdag tot nu toe?
Mogen het er ook 3 zijn! 😉

De 70 jaar kinder tv expo!

De Lego-darische  kerstvakantie 2022. Samen met René en Wim zat ik op kantoor tot we elkaar lichtelijk verbaasd aankeken want er kwam wel een hele grote bezoekers massa in ene binnen stromen. De rij liep zelf rijkelijk door tot buiten. Men kwam voor de zojuist geïntroduceerde Lego Expo. We liepen naar beneden om de collegae te helpen om deze rij ”eventjes” weg te werken. Per kwartier zagen we het bezoekersaantal oplopen. Dat we ons hardop afvroegen, past men zo nog wel in het museum? Alle handjes moesten plots ingezet worden en zo de rest van de 2 weken welke volgden. Iedereen werd opgetrommeld van de teams. Niemand klaagde, iedereen zette zijn beste beentje voor. Wat een flexibiliteit en ongelooflijke inzet kwam er vanuit de vrijwilligers en medewerkers. Voor elkaar en met elkaar, dat typeert toch wel ons museum.

Het 3e prachtige memorabele moment voor mij was onze 100.000e lego expo bezoeker. Tijs Smale (8jr) kreeg samen met zijn zusje Nina (6jr) een lego pakket aangeboden. Na de foto sessie voor de krant stond hij even in zijn uppie in de zaal, vervolgens maakte hij een kleine luchtsprong in zichzelf en riep de magische woorden: Yesssss owhhh ik ben zoooo blij dit heb ik mijn hele leven al gewild! Kijkend met een groot geluk in zijn ogen naar het pakket in zijn handen...Lego verbind letterlijk net zoals ons museum dit doet tussen de vele generaties welke wij dagelijks mogen ontvangen .. Opa verteld aan kleinkind, ouders vertellen aan kind over grootouders.

Dit maakt voor mij het werken in het museum tot een pracht job....!

yolanda yolanda
20230814_161718 20230814_161718