Een gezicht uit het Museum van de 20e Eeuw

Wie is nu eigenlijk Richard

Vertel eens iets over jezelf.

Mijn naam is Richard Moolevliet. Ik ben 51 jaar oud, heb een vrouw en een dochter van 11. Ik woon in Zwaag en werk sinds 5 juni bij dit prachtige museum. Ik kom uit het bedrijfsleven en ik heb bijna 15 jaar in de data-, telecom en beveiligingstechniek gezeten. Mijn hobbies zijn muziek, houtbewerking, leerbewerking, computer software, hardware, fietsen en wandelen. Ik vind het heerlijk om met techniek bezig te zijn.

Wat doe je in het museum?

Ik houd mij vooral bezig met de techniek en facilitaire zaken. Van het vervangen van toiletbrillen tot het inrichten van de techniek achter de schermen, het begeleiden van nieuwe vrijwilligers tot en met het ontvangen van groepen bezoekers.

Wat was je leukste ervaring in het museum tot nu toe

De leuke, betrokken en enthousiaste collega’s en vrijwilligers maken voor mij elke werkdag leuk. Mijn werkzaamheden zijn zeer uiteenlopend en ondanks dat ik een planning maak en met to-do-lijsten werk, kan dat zomaar ineens totaal anders worden. Ik vind het heel prettig om in zo’n dynamische omgeving te werken. En last but not least; Ik mag twee keer per dag een fietsrit maken door het prachtige historische Hoorn. Dat is nog eens wat anders dan in de file staan op de A7.

Richard 2 Richard 2
Richard 1 Richard 1